wat betekent partieel-roulerend invertarisseren?

Wat bedoelen ze ermee dat producten niet inwisselbaar zijn,

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (2)

partieel roulerend inventariseren houdt in dat je niet alleen op 1 januari telt, maar het jaar door op verschillende momenten de inventaris telt. Dit geeft een beter beeld over de actuele voorraad in een magazijn
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een partieel-roulerende inventarisatie houdt in dat een steeds wisselend deel van de voorraad wordt geïnventariseerd en vormt de tegenhanger van de integrale inventarisatie waarbij op één tijdstip de gehele voorraad wordt opgenomen. In organisaties met een toereikende administratieve organisatie en interne controle (AO/IC), vaak de wat grotere huishoudingen, is een partieel roulerende inventarisatie het uitgangspunt. Alleen als dit niet mogelijk of efficiënt is, vindt er een integrale inventarisatie plaats.

Partieel-roulerend inventariseren kan plaatsvinden per stuk, per partij of per artikelsoort/artikelgroep.

Producten moeten hierbij niet inwisselbaar zijn. Dat betekent dat ze niet heel sterk op elkaar mogen lijken.
Antoni