Mag je openstaande bedragen van een zakelijke creditcard laten incasseren van een privérekening?

5 jaar geleden
1.5K
Niesje1973
5 jaar geleden
Dit kregen wij destijds te horen van onze creditcardmaatschappij. "Met ingang van 1 augustus 2016 verdwijnt de mogelijkheid om openstaande bedragen van zakelijke creditcards van een privérekening te incasseren. Dat is het gevolg van een aanpassing van Europese wetgeving." Ze verwijzen daarbij naar deze website maar ik heb geen idee waar ik het daar kan vinden: https://eur-lex.europa.eu/homepage.html
Niesje1973
5 jaar geleden
p.s. ik ben werkgever.
Niesje1973
5 jaar geleden
Ik ben eruit... Dat mag inderdaad. De creditcardmaatschappij gebruikte destijds de gewijzigde regels omdat ze meer verdienen als het van een zakelijke rekening geïncasseerd wordt. De mogelijkheid verdween dus bij HUN, het was niet de regel.

Antwoorden (1)

Ja natuurlijk mag dat. Jij bent verantwoordelijk voor de zakelijke creditcard en deze is meestal gekoppeld aan je privé betaalrekening. Zakelijke kosten kun je via de declaratieprocedure indienen bij de werkgever.
paulus811