Vanaf welke leeftijd mag je een product kopen en het in termijnen afbetalen?

Ik wil al langere tijd iets kopen, maar omdat het best wel veel geld in een keer is wil ik het misschien in termijnen betalen. Maar, mag ik dat al wel? Op internet kon ik alleen artikelen vinden over hoe je een aanvraag moet doen, maar niet of het leeftijdsgebonden is. Zou het anders eventueel via mijn ouders kunnen?
Anders blijft de optie ook nog altijd dat mijn ouders het betalen (in termijnen) en dat ik per termijn weer het afgesproken bedrag terugbetaal.

mvg W.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is o.a. van belang om welk bedrag het gaat en je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Onder de 18 heb je toestemming nodig voor een lening. Op afbetaling kopen is eigenlijk een lening bij de verkoper.
Tip: begin niet aan kopen als je het geld niet hebt. Als je gen geld hebt, kun je iets niet kopen. Sparen!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Toestemming van ouder of voogd, sorry, vergeten.

Antwoorden (1)

Je bent pas volledig handelingsbekwaam als je 18 jaar bent; tot die tijd moeten je ouders toestemming geven.