kun je geld ook om laten rekenen naar de valutawaarde van een bepaald jaar?

ik wil 50 pence uit 1976 omrekenen naar de guldenwaarde van dat jaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Met de grafiek in dit artikel kun je een schatting maken: https://repub.eur.nl/pub/12448/EenGuldenGeschiedenis_2001.pdf

Antwoorden (1)

Hahaha, je zult het niet geloven, maar in dit krantenartikel van 12 maart 1976 wordt de koers vermeld! Er staat: gisteren was de notering bijna fl 5,17. Dat betekent dat 50 pence de helft is, fl 2,58.