Kan je op de vervaldatum nog betalen?

Bijvoorbeeld: vervaldatum 10-11-2017 en je betaalt op 10-11-2017

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.3K
Amadea
6 jaar geleden
Hangt er nogal vanaf waar het om gaat. Moet de administratieve afhandeling van de verlenging nog plaatsvinden, dan zal je te laat zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij staat er meestal 'betaald zijn vóór 10-11-2017' .
En als je heel zeker wilt zijn neem je contact op met diegene waar de betaling naar toe moet.
En als je dezelfde bank hebt staat het gelijk op de rekening van diegene die je moet betalen.

Antwoorden (2)

De vervaldatum van een factuur is uiterste datum waarop de factuur betaald moet zijn, dus het geld op de rekening van de ontvanger bijgeschreven of het geld contant in het bezit van de ontvanger. Je kunt dus betalen op de vervaldatum, zolang het geld dan ook maar op die dag aankomt.

Bankverkeer is wat dat betreft een risico. Als je bij dezelfde bank zit als de ontvanger kan dat meestal nog op dezelfde dag overgeboekt worden, als je bij een andere bank zit duurt dat al langer. In sommige gevallen is het dus mogelijk om pas op de vervaldatum per bank te betalen en toch op tijd te zijn, maar er is geen garantie dat het tijdig op de rekening van de ontvanger staat.

Tot het laatste moment wachten is dan ook niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tegenwoordig is het sws mogelijk om op de vervaldatum te betalen omdat instant payment is geimplementeerd. Dus zolang de bank mee doet (95% van de rekeningen) komt de overboeking direct aan. Je kunt tijdens de betaling ook zien of de ontvanger het direct krijgt.