Als bij een executie verkoop (faillissement) het (ont)roerend goed niet verkocht wordt wie is dan de eigenaar nadat het faillissement is afgehandeld?

Soms kan een ontroerendgoed zelfs voor één euro niet aantrekkelijk zijn om dit te bezitten maar wel een veel hogere waarde hebben waardoor er bij een faillissement niemand er iets voor wil bieden op een veiling.

6 jaar geleden
erotisi
6 jaar geleden
dat goed blijft dan eigendom van degene die failliet is gegaan
Poet
6 jaar geleden
Als niemand het wil kopen dan is de waarde toch nul of negatief? Waarom zeg je dan dat de waarde hoger is?

Het beste antwoord

De eigenaar van onroerend is degene die als eigenaar in het kadaster staat. Als een huis of bedrijfspand niet wordt verkocht, blijft de failliete eigenaar dus gewoon eigenaar.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar ze leggen er wel beslag op.
tinus1969
6 jaar geleden
@WHuls, beslag leggen betekent niet (automatisch) dat de eigenaar verandert. Het betekent vooral dat de beslaglegger daarna het recht heeft dat huis te verkopen (of anders om te voorkomen dat de huidige eigenaar het zomaar verkoopt en het geld laat verdwijnen).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
Ben ik met u eens, de eigenaar veranderd niet maar er blijft beslag op liggen om reden die u al aan gaf.