Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe studiefinanciering stopzetten als je van MBO naar HBO gaat?

Ik ben onlangs geslaagd voor mbo niveau 4, wil volgend schooljaar starten op het HBO. op duo.nl kun je de school wijzigen, maar hoe kan ik aangeven dat ik geen studiefinanciering meer wil, want ik heb dat afgelopen 3 jaar wel gehad.
(ik heb al meerdere malen telefonisch contact opgenomen met duo, maar krijg dan te horen dat er niemand is om me te woord te staan)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
956
fisbel
6 jaar geleden
Info Duo: Als je studiefinanciering voor hbo aanvraagt, telt eerder ontvangen studiefinanciering voor mbo niet meer mee. Je begint dus met een 'schone lei'. Voor een 4-jarige hbo- of universitaire studie krijg je in totaal 7 jaar studiefinanciering. Vraag: het is voor te stellen dat je niet wil lenen (basisbeurs) Is er geen recht op een aanvullende beurs? En wil je geen studentenreisproduct? (OV-kaart) ??? Zo ja, dan niet te lang wachten met aanvragen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wil idd niet lenen, heb ook geen recht op aanvullende beurs. OV wil ik wel gebruik van maken, dat kan ook een gift worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt een 0 euro lening aanvragen. Dan leen je niets, maar krijg je wel een OV-kaart. Je kunt inloggen bij DUO met je Digi-D om je leenbedrag te wijzigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding