Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een auto bij financial lease verhuren aan een ander?

Als ik een auto "Financial Lease", is het dan mogelijk om hem te verhuren aan andere? Ik kan niet echt duidelijke informatie vinden hierover; Ik word wel economisch eigenaar maar niet Juridisch.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de meeste leasebedrijven (zowel zakelijk als privé) is de regel dat je een leaseauto niet mag verhuren (of zelfs uitlenen) aan een ander. Er zijn echter uitzonderingen, zoals bij Athlon (zie bijgaande link). Kortom, raadpleeg de maatschappij waarvan je least, er is niet een algemene wettelijke bepaling hiervoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Het gaat hier om een lening niet om een lease auto @JanJ2002
Financiële leasing is een leasevorm waarbij de kredietverstrekker of lessor enkel juridisch eigenaar blijft terwijl het volledige economisch eigendom (het genot, de verzekering, het onderhoud) overgaat op de kredietnemer of lessee.
Reddie
6 jaar geleden
@ronron1212, in de vraag lees ik toch echt "auto".
Die minnen lijken me dus nogal onterecht.
ronron1212
6 jaar geleden
@Reddy ja een auto die gefinancierd is dus dat is geen echte lease auto dus wat is nu je opmerking?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding