waar kun je geld storten op een rekening?

Hallo,

Weet er iemand waar je tegenwoordig nog geld kan overmaken op een rekening?
Als jezelf niet kunt internetbankieren .

Toegevoegd na 21 uur:
Ik bedoel als je cash in je zak moet storten op een andere rekening ( aan derden).
Zonder zelf te Internet bankieren

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe bedoel je "als je niet kunt internetbankieren"? Iedereen kan internetbankieren. Als je niet weet hoe het moet, loop dan eens langs bij een bankfiliaal, die laten het je graag zien. Of ga naar een goede vriend of vriendin met een computer en vraag of die je ermee kunt helpen. En bedoel je geld overmaken van jouw rekening op een andere rekening, bedoel je contant geld aan de bank geven en op je eigen bankrekening zetten (die reactie op antwoord jodokus52)? Of bedoel je misschien een factuur afbetalen als je geen geld op je rekening hebt, maar wel cash in je zak? Dat kan bij zaken als een GWK (grenswisselkantoor).
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik betaal nog steeds met ouderwetse overschrijfkaarten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@SadBunny Niet iedereen kan of wil internetbankieren! en soms is dat niet eens afhankelijk van de leeftijd:)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Naar mijn idee gaat dat niet bij de "gewone"bank.
Anders zou ik hier die vraag niet stellen.
Ik begrijp uit een reactie wel bij t gwk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je jouw idee wilt volgen prima, ik raad je aan de Klantenservice van je bank te bellen, zoals ik ook al aangeef in mijn antwoord. Op je dagafschriften , zonder telebankieren krijg je die dus van papier thuisgestuurd , staat het telefoonnummer van de Klantenservice, zo niet kun je dit altijd nog Googlen.

Antwoorden (2)

Dan ga je naar een filiaal van je bank toe en wordt daar aan de balie geholpen. Zoals het ooit ging voordat we internetbankierden.
Neem wel je id-kaar of paspoort mee, men kent je niet.

Toegevoegd na 23 uur:
N.a.v. je reactie:
Ook als je op de rekening van iemand anders wilt storten, moet je naar het filiaal/kantoor van jouw bank gaan.
Als je 's avonds of in het weekend geld wilt storten op andermans rekening, kun je de klantenservice bellen en om een telefonische storting vragen. Bij mijn bank zijn zij op doordeweekse dagen tussen 09.00 en 21.00 uur bereikbaar. Zondag gesloten en zaterdag tot 17.00 bereikbaar (voor zover ik weet), maar dat verschilt per bank. Op je dagafschriften vind je een telefoonnummer dat je kunt bellen. Gewoon proberen en je vragen stellen. Succes!

Spoedbetaling binnen Europa
U kunt zelf online een spoedbetaling in euro’s binnen Europa doen door het vakje ‘Spoed’ aan te vinken. Dit kost € 5,00 per overboeking.

Echter: ---------------- Laat u de spoedbetaling (telefonisch) door ons doen, dan betaalt u €15,-- per overboeking --------------------

--Dien een spoedbetaling binnen Nederland op werkdagen voor 16.30 uur in. Het geld staat dan binnen anderhalf uur op de rekening van de ontvanger.
-Dien een spoedbetaling buiten Nederland, maar binnen SEPA-gebied , op werkdagen voor 16.30 uur in. De bank van de ontvanger heeft het geld dan dezelfde dag en schrijft het meestal ook die dag bij op de rekening van de ontvanger. Wij hebben hier geen invloed op.
-------------- Laat u de spoedbetaling (telefonisch) door ons doen, dan betaalt u € 15 per overboeking.-----------------
-Een acceptgiro kunt u niet met spoed betalen, tenzij u er een overboeking van maakt en het betalingskenmerk zelf in de omschrijving invult.
-Een spoedbetaling is meestal niet nodig als u de overboeking op werkdagen voor 15.00 uur doet. De bank van de ontvanger verwerkt de betaling doorgaans op dezelfde dag.
-Bij een betaling op een werkdag na 16.30 uur, in het weekend of op een feestdag is een spoedbetaling meestal ook niet nodig. Kies dan voor een Eurobetaling. U betaalt geen extra kosten en de betaling wordt in al deze gevallen de eerst volgende werkdag uitgevoerd.
-Een spoedbetaling naar een Rabobankrekening is nooit nodig, deze betaling wordt altijd direct verwerkt. (bron)

Voor meer informatie kun je de klantenservice van jouw bank bellen, het telefoonnummer staat op de dagafschriften, zij kunnen je vertellen wat wel en niet kan, het verschilt per bank.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het gaat om contant geld op een rekening zetten... Er zijn bankfilialen met een machine waar je je munten en briefjes instopt en die dat vervolgens bijschrijven op je bandrekening. Dit wordt vaak gebruikt door mensen die veel met contant geld werken, zoals markthandelaren. Wel even checken of er een filiaal in de buurt is.
Ritsuka
7 jaar geleden
@Sadbunny en even de voorwaarden van je rekening checken als je dit doet. Je moet vaak geld betalen om contant te storten als je boven zoveel per jaar zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel niet mn eigen rekening!
Er zijn banken gespecialiseerd in het storten van contant geld op rekeningen. Deze hebben ook ruime openingstijden. Vroeger was het gewoon wisselkantoortjes die muntgeld en bankgeld wisselde naar ander bankgeld, maar nu wisselen ze ook van contant naar giraal geld. Sommige mensen kennen deze banken als grenswisselkantoren. Je kunt deze bankkantoren vinden op de grote stations en de luchthavens. Omdat die de nieuwe grenzen geworden zijn in Nederland en Belgie.