Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vraag ik als Belgisch bedrijf een Nederlands btw nummer aan?

Ik heb een Belgische BV en heb mijn volledige omzet van Nederlandse particulieren. Daarom wil ik graag een Nederlands btw nummer aanvragen. Wie kan me daarbij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Nederlandse Belastingdienst heeft een zogenoemd Team Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen.

Als ik de informatie over dat team en wat ze doen zo doorlees denk ik dat je daar relevante informatie kunt opvragen.

De link staat hieronder:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een Belgisch bedrijf met een zakelijke activiteit is verplicht om BTW af te dragen over de in Nederland verrichte werkzaamheden. Uitsluitend Nederlandse ingezetenen kunnen voor een BTW-nummer in aanmerking komen. De Nederlandse wet voorziet echter in een oplossing: De Fiscale Vertegenwoordiging.

De Fiscale Vertegenwoordiger is een Nederlands ingezetene onderneming, die zich met betrekking tot de BTW-verplichtingen van een niet-ingezetene, voor 100% in de plaats stelt van bijvoorbeeld een Belgische onderneming. Zij beheren en administreren de Nederlandse BTW-administratie van niet-Nederlandse ingezetenen en dragen voor hen de in Nederland verschuldigde BTW af. Natuurlijk kunnen zij ook de door de niet-ingezetene in Nederland betaalde BTW van de fiscus terugvorderen. Daarnaast verzorgen zij de overige in Nederland wettelijke verplichtingen zoals de statistiekaangifte en de jaarlijkse periodieke listings.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding