Ik wil via PayPal betalen, hoe moet dat?

Ik heb een advertentie van een mobiele telefoon gezien op Marktplaats en ik heb die man ook gesproken via de telefoon. Echter accepteert hij PayPal als betaalmethode en ik dus ook omdat ik dan recht heb op Aankoopbescherming. De koper gaat ermee akkoord om eerst de helft van het bedrag te betalen en als ik de telefoon thuis heb ontvangen de andere helft. Heb ik ook recht op Aankoopbescherming als ik eerst de helft betaal of moet je het hele bedrag betalen om in aanmerking te komen daarvoor? En moet ik hem dan via zijn email bedrag overmaken of moet dat via Marktplaats zelf? Alvast bedankt voor het nuttige antwoord.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet het natuurlijk zelf weten maar een mobiele telefoon via marktplaats kopen zou ik alleen doen als ik hem kon ophalen/kon bekijken en kon zien dat hij werkt. De politie doet niks met oplichtingszaken via Marktplaats omdat ze daar geen tijd voor hebben. Ook niet als je precies weet wie de dader is.

Ophalen heeft trouwens ook nadelen want als mensen weten dat je met een aanzienlijk geldbedrag ergens naartoe bent: http://politieverhalen.blogspot.nl/2015/12/de-boze-wereld.html

Sorry voor dit ongevraagd advies. Ligt natuurlijk ook aan het bedrag dat er mee gemoeid is.

Om je vraag te beantwoorden: Geld overmaken via Paypal is eenvoudig. E-mailadres + bedrag invullen en op 'betalen' drukken. https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/send-money-online