Wat zal er gebeuren als het minimum loon wordt verhoogd?

Toegevoegd na 32 seconden:
Met name het minimum loon van 18 jaar tot 23 jaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Gebeuren met wat of wie?

Antwoorden (1)

Ik kan wel een aantal zaken opnoemen, maar deze vraag is te algemeen om hier te beantwoorden. Hieronder een poging:

- Producten zullen duurder worden omdat de arbeidskosten toenemen
- Of de koopkracht voor de groep met het minimumloon zal stijgen, is dus nog maar de vraag
- voor mensen boven het minimumloon zal de koopkracht dalen
- we worden duurder met exportartikelen
- de niveaus net boven minimumloon zullen ook een verhoging willen om de afstand te behouden.
- we krijgen een aanzuigende werking voor arbeiders vanuit Oost Europa
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt