Nee, want een deel van het rekeningnummer wordt juist gebruikt om de bank te identificeren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn vraag was onduidelijk, zoals ik al in een reactie schreef, en daarom kan ik eigenlijk niet tussen beide antwoorden kiezen . Heb voor het kortste antwoord gekozen . Dank aan beide beantwoorders, het ligt aan mijn onduidelijke formulering van de vraag.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet, helaas. Kijk eens naar je rekeningnummer dan zie je dat de naam van je bank daarin vermeld wordt. ABN of INGB is een deel van je rekeningnummer, het begint met NL .. INGB .......

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn rekeningnummer begint met NL 71 INGB ... er volgen nog 10 nummers en dat is het hele bankrekeningnummer juist sinds 01.08.20.14 in gebruik.

(Uit de bron)
Hoe zien een IBAN er uit
Iedereen krijgt een langer rekeningnummer

Sinds 1 augustus 2014 gebruikt iedereen in Nederland een langer rekeningnummer. Dit is de IBAN (International Bank Account Number.) In de Nederlandse IBAN komt voor uw huidige rekeningnummer: de landcode NL, een controlegetal (2 cijfers), een code van uw bank (4 letters) en een of meer nullen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk of je het echt eigen rekeningnummer deel kunt behouden. Dat het bank gedeelte wijzigt als je van bank verandert, dát had ik wel bedacht natuurlijk. Sorry, mijn vraag was dus onduidelijk.