Hoe verkopen mensen op BOL.COM 2e hands boeken voor minder dan 5 euro ?

Sommige boeken staan er op voor 3 of 4 euro, terwijl de verzendkosten €3,75 zijn en bol neemt ook nog 1 euro ... Je kunt ze niet versturen met postzegel post (brievenbus post) want daar zijn ze te zwaar voor. Ik snap er niets van, alle boeken die enigszins populair zijn (John Grisham, Tolkien, Stephen King) worden voor absolute bodemprijzen aangeboden. Ik snap niet hoe dit rendabel kan zijn, als ik ze voor 4 euro weg moet doen dan moet ik zelf geld gaan bijleggen.
Iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Er staan anders heel wat andere prijzen ook bij.
Inekez1
7 jaar geleden
@ronron. Ja nou en? Dacht je dat ze er dan een gemiddelde prijs van maken ofzo?
De vraag gaat over de extreem lage prijzen. Er staan inderdaad boeken te koop voor 5 euro die dikker zijn dan de maximale brievenbusmaat en waar dus meer dan 6 euro verzendkosten voor betaald moet worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Snap het ook niet. Ik verkoop ook af en toe boeken en dvd's op Bol.com, maar nooit onder de 6 Euro (bij een brievenbuspakje), en dan houd ik er dan nog maar 2 Euro aan over.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik zie niet echt antwoord op de vraag hoe dit kan....ik heb ook 2e hands boeken op bol.com staan en ik inderdaad vraagprijzen waaraan je niks verdient, erger nog...waar je op moet toeleggen als verkoper....en meerdere stuks verkopen kan alleen als de koper daarom vraagt of wanneer je die in je voorraad hebt en das bijna nooit zo want je bent n 2ehands verkoper en geen winkelier....dus weet weet echt het antwoord....hoe kan het dat mensen n boek verkopen voor 2,- en terwijl ze al 3,- kwijt zijn aan verzendkosten!

Antwoorden (5)

Het is niet rendabel als je 1 boek per keer opstuurt. Als je bijvoorbeeld 5 boeken voor €4 per keer verkoopt, stuur je die op en betaal je als het goed is maar 1x de verzendkosten.

Toegevoegd na 3 minuten:
https://www.bol.com/nl/m/service/particulierverkopen-verdienen/index.html
Hier staat nog het een en ander. Ook dat de brijdrage aan bol eenmalig is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
En als er gewoon 1 boek wordt verkocht dat is meestal het geval.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien hebben mensen geen plek meer voor de boeken en willen ze er snel vanaf. Ik kan me niet voorstellen dat iemand geld toe gaat leggen om 1 boek te verkopen, naast dat ze het misschien een ander gunnen.
ronron1212
7 jaar geleden
Bol.com verkoopt mensen kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe komt Bol.com aan die boeken? Van de mensen die het verkopen via Bol.com...
Inekez1
7 jaar geleden
Als je snel van je boeken af wil kun je ze beter als 'gratis ophalen' op marktplaats zetten.
Ik vermoed dat er verkopers zijn die de voorwaarden niet goed hebben gelezen en niet beseffen dat hun verkoopprijs inclusief verzendkosten en bijdrage aan bol.com is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron, het gaat hier om tweedehands verkopen, waarin bol.com alleen bemiddelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verzendkosten zijn maar 0,99 cent in de avond, en de leesboeken zijn minimaal 5 euro, dus iedereen verdient eraan.
Inekez1
7 jaar geleden
"Verzendkosten zijn maar 0,99 cent in de avond"
Wat is dat voor onzin? Waar dan? Bij wie dan? Als het postkantoor uberhaubt 's avonds al open is, dan is het heus niet ineens goedkoper om een pakketje te verzenden dan overdag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het meedenken maar deze antwoorden slaan kant nog wal. ik krijg natuurlijk NOOIT van dezelfde persoon een order voor 5 boeken. en verzenden kost nooit 1 euro, ook niet savonds, bedenk dat het hier om boeken gaan die wegen allemaal circa 500 gram en kan dus niet met een kleine postzegel ofzo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Behalve 1,99 rekent bol overigens ook 15% over de verkoopwaarde...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pardon, 0,99. Bij koop betaal je 1,99 orderkosten; bij verkoop draag je 0,99 af + 15% verkoopwaarde.
Mensen hebben vaak niet door dat er ook nog kosten aan bol.com van de verkoopprijs af gaan en dat zij de verzendkosten betalen. En zodoende prijzen ze de boeken te goedkoop, zodat ze er op moeten bijleggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Maar er staan ook dikke, zware boeken te koop voor 5 euro waarvan de verkoper al meerdere klantbeoordelingen heeft ontvangen. Die verkoper heeft dus al meerdere boeken verkocht via bol.com. Na 1 of 2 verkochte boeken heb je toch in de gaten hoe het werkt en dat je prijs niet reëel is??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
exact ... er zijn mensen met 500 boeken in hun inventaris waarvan een groot deel voor minder dan 5 euro over de toonbank gaat. Bol pakt 2 euro en verzenden kost 3,75. het kan bijna niet anders als dat deze mensen een speciale deal hebben met post of dhl ofzo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een deal met PostNL of ze versturen het op kosten van hun werk of zo.
De verzendkosten worden op de ontvanger verhaald. Die betaalt dus boek + verzendkosten. Vaak willen mensen iets niet weggooien en nemen genoegen met een paar euro zodat ze anderen een plezier kunnen doen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is niet waar, de verzendkosten zitten in de prijs. Zie: https://www.bol.com/nl/m/service/particulierverkopen-verzenden/index.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De verzendkosten zijn maar 0,99 cent hoor in de avond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sang leg mij eens uit hoe ik een boek van 500 gram kan versturen voor 1 euro, ik wil het graag weten. en deverzendkosten zijn ECHT voor mij (de verkoper) !!
Dat komt omdat het alleen ebooks zijn, en daar betaal je geen verzendkosten over.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bovendien bij die paar goedkope leesboeken,kan je er voor kiezen om ze in de avond te laten bezorgen en dat kost maar 0,99 cent verzendkosten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat kunnen mensen toch ontzettend slordig lezen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees mijn toevoeging dan maar eens, want dat is zeer waardevolle informatie, en antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maak dat je grootje maar wijs.
Inekez1
7 jaar geleden
Die 99 cent zijn de bezorgkosten voor de koper die iets besteld bij bol.com. In de vraag gaat het over de verzendkosten voor de verkoper van een tweedehands boek. Is je boek dik en zwaar, dan zijn de verzendkosten hoger dan de verkoopprijs. De verkoper kan en mag geen verzendkosten bij de koper in rekening brengen, die zitten bij de verkoopprijs van het 2ehands artikel in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee sang je kan als partikulier helemaal geen ebooks verkopen op bol.com , waar haal je dat nou weer vandaan.
Die verkopers hebben misschien een zakelijk account bij bol.com.
Ze kunnen verzenden via DHL pakketdienst.

De verzendkosten voor een boek zijn dan nog 2,99.
Bijdrage voor bol.com 0,99

Bij een verkoopprijs van 5 euro blijft dan nog 1,02 over voor de verkoper.

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat echt de moeite loont om voor dat geld boeken te verkopen, maar met deze constructie leggen ze er tenminste niet op toe.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1, het antwoord dat je hier geeft is een heel ander dan dat je gaf op een vraag van mij enige tijd geleden: http://www.startpagina.nl/v/computers-internet/internet/webshops/vraag/603077/verkopen-internetwinkels-dvd-euro-01 ....terwijl het om dezelfde soort vraag gaat.