Ik ben gister uit huis gezet door mijn moeder. Wat nu?

Ik wil absoluut niet terug naar huis.
dit is al jaren gaande dat we steeds weer vette ruzies krijgen. En het gevolg is dat ik uit huis wordt gezet. Ik ben 19. Ik woon in Den Helder. Ik heb nu dus geen vast adres want mijn moeder gaat me uitschrijven. Ik heb per 1 juni ook geen baan meer. wat nu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

Maak een afspraak met je huisarts voor een doorverwijzing naar maatschappelijk hulp.
7 jaar geleden
Och Chayenne ... uit huis gezet? door je moeder nog wel. Dat is heel erg ja. En natuurlijk wil jij niet terug naar huis. Logisch!

Als je met je moeder steeds in de clinch ligt, om wat voor reden dan ook, is het einde zoek... Maakt eigenlijk niet uit wat de reden is. Het kan zijn dat je moeder heel erg streng / strikt is en jou, hoewel je al 19 bent , nog als een kind behandelt. Dat kan .

Aan de andere kant is het ook niet uitgesloten dat jij , zeker weet dat je alles al weet en kunt , er iedere keer weer ertegenin gaat en vervolgens weer de wind van voren krijgt. Dat kan ook.

Goede raad is soms duur.

Feit is dat je uit huis "wordt gezet" ..nee gezet bent.. Gisteren. Waar heb je geslapen? kun je daar [bij een vriendin? ] nog een paar nachten logeren? Dat zou een goede tijdelijke oplossing zijn.

Het is nu zaak om zo snel mogelijk uit te zoeken wat je kunt doen. Wat de mogelijkheden zijn.

Je schrijft ook dat je per 1 juni geen inkomen meer hebt: geen baan meer.

Neem je papieren / administratie / werkgegevens / verzekering / id-kaart ; alles mee en ga naar Maatschappelijk Werk. [eerst even opbellen voor een afspraak zou normaal zijn, maar nu is het wel een spoed aanvraag, dus ik zou er gewoon naar toe gaan!] NIET wachten ... gewoon GAAN!

Vertel ze wat je problemen zijn , vertel alles, echt ALLES ook wat je eigenlijk niemand wilt vertellen... , met je moeder , geen onderdak , geen werk en geen idee wat je nou eigenlijk KAN en WILT doen... vraag of ze je willen helpen , ideeën hebben ze en een netwerk. Dus daar moet je zijn voor een hulpvraag.

Ook nog : Als je naar het Leger des Heils gaat, daar hebben ze een kop koffie voor je en een warme maaltijd; en als het nodig is regelen ze ook nog een bed voor vannacht.

Geef de moed niet op, als je alles zo snel mogelijk aanpakt ~ en vergeet niet dat je ook nieuw werk moet zoeken , zeker niet onbelangrijk... dat is niet iets wat je "morgen gaat doen" nee, ook vandaag al , iedere dag online vacatures nalopen en bij de Sociale Dienst op het Werkplein hebben ze ook werk in de aanbieding. Vergeet het niet.

Doe je best en geen paniek!!

Toegevoegd na 6 uur:
Om op korte termijn werk te vinden , gewoon geld verdienen , kun je een paar kanten op : er wordt altijd personeel gezocht bij call-centers , geen probleem , of [zeker in de vakantie] in de schoonmaakbranche [trappenhuizen en kantoren] bijvoorbeeld.

- vervolg - >in reacties<
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het voor jou misschien beter om bijvoorbeeld in Amsterdam te gaan wonen, misschien heb je ook daar vrienden? Dan zou je met iemand een huis kunnen delen? samen een verdieping huren, in de stad werk zoeken en zit je op prima afstand van Den Helder om je eigen leven te leiden. Wellicht is dat voor jou de oplossing: gewoon een beetje meer ruimte... Op afstand wonen van je ouderlijk huis .
Antoni
7 jaar geleden
In Amsterdam wonen is veel duurder dan elders wonen. Dat lijkt mij op korte termijn geen oplossing.
Wat vervelend voor je. Zorg er voor dat je een tijdje bij familie of vrienden overnacht.
Opvang zoals bij leger des heils lijkt me niet wat je zoekt. Dan zit je tussen mensen met psychische problemen of verslaafden. Schrijf je sowieso alvast bij de woningbouwvereniging in.

Veel gemeenten hebben een JIP, jongeren informatie punt, of jongerenloket, maatschappelijk werk (op scholen vertrouwenspersoon of mentor, mocht je jouw werk met school combineren) juridisch loket of rechtswinkel (niet in Den Helder, wel in Alkmaar) http://rechtswinkelnoordhollandnoord.nl of humanitas.
Die kunnen je verder helpen en advies geven. Of neem contact op met de gemeente Den Helder.
Mogelijk eens informeren bij jwdh, laagdrempelig, Adressen op http://www.jwdh.nl/locaties.html
Omdat je boven de 18 bent, kan bureau jeugdzorg je niet verder helpen.

Probeer eens in je omgeving op school, of in je sociale netwerk te kijken of iemand kan bemiddelen tussen jou en je ouders. Zorg er voor dat je volwassen in gesprek blijft met je ouders. (Maak ze geen verwijten) neem zelf initiatief.
Zorg er voor dat je je beroepsopleiding afrond.
Als je nog geen werk hebt, meld je aan bij de gemeente voor een leer-werk-ervaringsplek aan (tot 28 jaar). Leg een goede basis voor je toekomst. Succes!

De gemeente mag jou trouwens niet zomaar uitschrijven. Dat gebeurt pas als jij een nieuw adres opgeeft.
Ouders hebben tot de 21 ste verjaardag een onderhoudsplicht voor hun kinderen.
http://www.ouders.nl/artikelen/onderhoudsplicht-voor-jongmeerderjarigen-18-21-jr
Blijf in gesprek met je ouders.