Hoe word er gecontroleerd of je echt je geld kwijt bent?

Voor mijn buitenlandse stage moet ik een reisverzekering afsluiten en zag dat erbij bepaalde verzekeringen je als optie je contant geld kan laten verzekeren. Maar hoe werkt dit, dan zou je toch gewoon kunnen zeggen dat je portemonnee kwijt bent geraakt? Of werkt dit niet zo simpel.

Niet dat ik de verzekering zou willen oplichten maar ben benieuwd hoe dit zit.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Je moet altijd aangifte doen bij de politie.

Het beste antwoord

De verzekering zal (zie de voorwaarden) zeer waarschijnlijk alleen uitkeren bij diefstal of als je het geld bewaard had in bijv. de kluis van het hotel. De kans is groot dat je ook aangifte moet doen bij de politie. (Zoals bekend is het doen van een valse aangifte strafbaar).

Toegevoegd na 1 minuut:
De verzekering zal ook zeker nader onderzoek doen als de gestolen hoeveelheid geld "ongebruikelijk" is om mee te nemen. Banken zijn er tenslotte niet voor niets.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal ben je ook maar tot een bepaald bedrag verzekerd, bijvoorbeeld 5000,-.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt wel af van het doel/ de context. Een zakenman die continue met redelijk wat cash op zak rondloopt (zijn vast wel getuigen van) en er niet mee te koop loopt gaat vast anders worden behandeld dan een scholier met veel cash op zak. Natuurlijk is het mogelijk dat ook de student een waterdicht verhaal heeft, maar men zal bij het tweede geval waarschijnlijk preciezer kijken dan bij het eerste. je zou dat kunnen uitleggen als discriminatie of klassenjustitie, maar ik neem aan dat veel mensen zich er wel wat bij kunnen voorstellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat viel me toen op, toen er in het hotel waar ik verbleef een paar kamers verderop de deur was opengebroken en daar onder andere geld was gestolen. Sinds dien vraag ik er ook naar voordat ik een verzekering afsluit.
Als je meer geld wil verzekeren dan moet je meer betalen voor je verzekering, er worden geen uitzonderingen gemaakt door verzekeringsmaatschappijen, zij keren niet graag uit en zetten dit soort informatie in de kleine lettertjes.