Ik heb getekend om 1 jaar te blijven op mijn werk. Dit papier waar dit op stond was zelf getypt. Ben ik nu echt verplicht om te blijven?

Ik heb getekend om zo ie zo 1 jaar te blijven. Dit had de bedrijfsleider zelf op papier gezet. Ben ik nu echt verplicht om 1 jaar te blijven werken? Mocht ik een andere baan vinden?.

Toegevoegd na 51 seconden:
Misschien is het niet heel duidelijk maar heb het geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

In goed onderling overleg met je werkgever is er meestal wel een oplossing te vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het contract is bindend, maakt niet uit of het zelf getypt is, of zelf geschreven, als jullie allebei je handtekening er onder hebben gezet is het "officieel". Maar dat wil niet zeggen dat je er niet onderuit kunt. Je kunt ontslagen worden bij wanprestaties, diefstal o.i.d. maar je kunt ook ontsla nemen als je ander werk hebt gevonden wat jou beter ligt.
jc54
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Dat laatste (ontslag nemen als de werknemer 'beter' werk vindt) kan alleen als de mogelijkheid van tussentijdse opzegging in de schriftelijke arbeidsovereenkomst is opgenomen. Anders niet. Werknemer heeft namelijk een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Maar een afscheid met wederzijds goedvinden lukt in de regel wel, want een werkgever heeft niet veel aan een werknemer die om die reden motivatieproblemen ontwikkelt.
Als jullie het allebei getekend hebben is het gewoon een rechtsgeldige afspraak dus kunnen ze je verplichten om een jaar te blijven
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je overeengekomen bent dat je een jaar blijft ben je daaraan gebonden.
Kun je dan niet eerder weg?
@ altijd in onderling overleg (met wederzijds goedvinden), per af te spreken datum
@ (alleen als die mogelijkheid ook is overeengekomen): door tussentijdse opzegging. Standaard opzegtermijn: een maand, met opzegging tegen het einde van de maand. Vandaag opzeggen is na 31-10-2015 weg kunnen
@ door ontbinding van de arbeidsovereenkomst door de kantonrechter. De werkgever kan een schadevergoedingsprocedure starten.

Dit zijn de 'normale' manieren waarvan de eerste twee geen geld kosten. De derde wel, in het geval de werkgever je niet kwijt wel. De beste optie is mogelijkheid 1.
Computoon