Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de winstmarge op consumentenelektronica?

Wat is de gemiddelde winstmarge op consumentenelektronica?
En tot hoever kun je afdwingen waarbij de verkoper nog wel winst maakt, maar ik wel de hoogste korting heb?
Als je teveel afdwingt gaat de verkoper niet akkoord, maar als je te weinig afdwingt krijg je te weinig korting.
Waar ligt dan meestal die grens waarbij de verkoper net akkoord wil gaan en de korting op zijn uiterst is?

Als ik de gemiddelde winstmarge weet en ook weet tot hoever ik die kan afdwingen kan me in de toekomst geld besparen, toch?

Als ik bijvoorbeeld een tv van 600 euro zie staan bij de BCC, dan is het niet zo moeilijk om prijzen te vergelijken en de goedkoopste op internet te vinden. Het is alleen zo lastig om in te schatten hoeveel winst ze maken en dan weet ik ook niet tot hoever ik kan afdwingen.

Misschien zit het allemaal heel anders in elkaar of stel ik de vragen niet goed. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ben wel nieuwsgierig hoe ik de prijs zo laag mogelijk kan krijgen als ik een product zou kopen, een tv bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ha Jurian, ik neem aan dat je bedoelt: afdingen.
En pas donders goed op met vergelijken, het is een oude truc in de electronica-industrie (en witgoed zoals wasmachines) om door een veelvoud aan typenummers te voorkomen dat je eerlijk kunt vergelijken. soms kan exact hetzelfde apparaat wel 5 of meer verschillende typenummers hebben, of verandert het typenummer per kleur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt voor de tip! Houd ik daar rekening mee als ik ga vergelijken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)