Hoe zet je afschrijvingen op de grootboekrekening?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik moet op machine's 2000 euro afschrijven. Hoe zet je dit op een mutatiebalans en welke posten moet je gebruiken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
In de kosten op afschrijvingen op de balans aan afschrijvingen.

Antwoorden (1)

de journaalpost wordt dan

afschrijvingen € 2.000,--

aan machines € 2.000,--

waarbij afschrijvingen een verlies en winst post is en machines uiteraard een balanspost
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
@pieter2110 Hoezo een winst en verliespost? Het is een kosten post en een balanspost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een kostenpost is een verlies en winst post
ronron1212
8 jaar geleden
Dat heet de winst en verlies rekening.