waar kan ik met klachten/vragen terecht over energie verkopers aan de deur ?

Situatie: ben enkele maanden geleden overgestapt van die leverancier die ipad enzo "weggeeft" naar een ander maatschappij ook al was ik voor de overstap iets te vroeg, volgens mij, Maar verder geen probleem is goed afgehandeld. bleek voldoende te hebben om de boete te betalen
ik betaal nu iets minder, prima, heb alles zonder problemen kunnen afronden.
maar zit dus net 3 maanden bij die andere maatschappij,
Intussen ben ik al 3 of 4 keer opnieuw benaderd, aan de deur, door de eerste maatschappij
Elk keer iemand anders die me opnieuw van alles aanbied. Vandaag dus eentje die zelf beweerde via de woningbouw mijn energie rekening naar beneden wilde brengen volgens zijn zeggen had iets van 70 % van de bewoners van mijn flat stroom etc van deze maatschappij en dus konden ze voordeliger leveren of zoiets.

Dat je nog maar zo kort bij die andere maatschappij zat maakt blijkbaar niet uit ???

hoe zit het nou kan je tegenwoordig zomaar om de zoveel maanden overstappen ? ik heb inmiddels die ipad van de eerst keer dat ik overstap
en nu kan dat blijkbaar weer. maar hoe zit het nou met contact duur en overstappen vooraf etc etc
ik moet eerlijk zeggen ik snap er niets meer van contract duur netwerk kosten wel inbegrepen niet inbegrepen
woningbouw stichting die een vaste leverancier heeft vastgesteld ???

Ik word gek van deze vage beweringen hoe zit het nou ?

bij wie kan ik helderheid krijgen

9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij mogen verkopers alles zeggen wat ze willen. Je mag wel overstappen, maar dan met boete. Voor je exacte vragen kan je wellicht deze duidelijke site volgen: https://www.consuwijzer.nl/energie https://www.consuwijzer.nl/energie/energiebedrijven-vergelijken-en-overstap/procedure-overstappen

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp, is het niet zozeer een klacht over de verkoper, maar een vraag over het overstappen. In dat geval werkt het als volgt:

Je gaat met energieleverancier A een contract aan voor bijvoorbeeld 12 maanden. Het is dan natuurlijk goed mogelijk, dat leverancier B een aanbod aan je doet voor bijvoorbeeld goedkopere stroom.
Dit wil echter niet zeggen, dat je zomaar bij A weg kan. Je hebt immers een afspraak voor 12 maanden en daarvan willen ze graag dat je die uitzit. In het contract met A (vaak in de Algemene Voorwaarden) is waarschijnlijk iets geregeld over tussentijds opzeggen. Het kan zijn dat dit wel mag, maar dat je dan een boete moet betalen.

Voor wat betreft een klacht over de verkoper, die kun je bij de leverancier waarvoor de verkoper werkt indienen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
ze blijven komen maar ik gooi maar gewoon de deur dicht ;)