Is het makkelijk om een creditcard aan te vragen?

Ik vertrek precies over een maand naar Rio de Janeiro voor een vakantie van 3 1/2 week.

Nu wil ik een creditcard aanvragen hiervoor, maar wat zijn de mogelijkheden als je een maandsalaris van 1700 euro hebt, tevens een jaarcontract heb?

Ik zit te denken aan een creditcard met een bestedingsruimte van 10.000 euro.

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Het aanvragen is zeer eenvoudig. Het kwijtraken van de door die kaart opgebouwde schulden is vele malen moeilijker...
paulus811
9 jaar geleden
Hoe weet je dat Amadea?
criseyde
9 jaar geleden
Bestedingsruimte bepaalt de creditcardmaatschappij of bank. Ik denk dat je met jouw maandsalaris eentje van €2.500 kan krijgen.
Castle
9 jaar geleden
Je kan een creditcard makkelijk aanvragen. Inderdaad zal je tot aan €2500,= komen. Je kan dit automatisch elke maand laten betalen en zo voorkom je dat je met rente betaald (en kan hoog zijn). Je kan je limiet vergroten door er extra geld naar over te maken. Zo doe ik het ook altijd. Ik heb er één via de Rabobank. Ook eentje van €2500,= en toen ik naar de VS ging zette ik extra spaargeld op de kaart. Hier wordt dan eerst van afgeschreven. Ideaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe Amadea dat weet? Heel simpel: de statistieken wijzen dit uit. Veel mensen hebben enorme creditkaart schulden omdat ze maar rondshoppen maar de maandelijkse aflossing niet meer kunnen betalen op een gegeven moment maar nog wel steeds hun creditkaart blijven gebruiken. Het is ook heel goed dat de banken er een limiet aan stelt. Ik moet er niks van hebben. Geen creditkaart hebben is geen maandelijkse schuldaflossing aan de bank en niet onbelangrijk: ook geen zorgen hierover als je je baan kwijtraakt of in andere onvoorziene financièle problemen komt.
Castle
9 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is een debetcard. Hier kun je nooit meer opmaken dan dat je van te voren erop hebt gestort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Castle: de Bank bepaalt dan aan de hand van de loongegevens hoeveel erop gestort mag worden, dus in feite hoeveel er mag worden geleend. De rente zal ook moeten worden betaald.https://www.icscards.nl/abnamro/info/kosten.page versus http://mijndebitcard.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
link ging fout:
https://www.icscards.nl/abnamro
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waarom zo'n hoog bedrag? €10.000 dat is echt heel erg veel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVolde: dat begrijp je toch wel...: Rio de Janeiro...vakantie...feesten....uitgaan...etc.etc.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee dat begrijp ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een salaris van €1700 per maand en een jaarcontract in 3 weken tijd €10.000 wil uitgeven aan feestjes e.d. om vervolgens een betaalregeling te treffen.
Om vervolgens 40 maanden lang minstens €250 per maand terug te betalen en dan heb ik de rente van 14% nog niet mee gerekend. Zo dom is niemand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je gelijk hebt dat niemand zo dom zal zijn, maar ik zal er mijn hand niet voor in het vuur willen steken.

Antwoorden (2)

wij hebben onlangs ook een credit card aangevraagd, in ons geval bij de ANWB.
Kregen daar een goede uitleg en konden nog profiteren van een voordeel, wat misschien nu ook nog geldig is.
wens je veel succes en een mooie vakantie.
9 jaar geleden
Niet alleen de ANWB heeft een "gratis" creditcard, kijk ook even op de website van je eigen bank. Als je niet geregistreerd staat bij de BKR als bonte hond, zal men een creditcard waarschijnlijk niet weigeren.
Het is niet een bepaald goedkope manier van kredietverlening! Wij zorgen er altijd voor dat er genoeg geld op onze bankrekening staat en laten daarop het verschuldigde bedrag in 1 x verrekenen. Dus nooit in termijnen.