Mag ik in spanje lachgas verkopen?

Ik ben van plan met 2 vriendinnen en een vriend naar lloret de mar te gaan om lachgasballonnen te verkopen aan feestende jongeren is dit toegestaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Nu wil ik graag weten of het in bulgarije griekenland en portugal is toegestaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom zow ge da doen en ps niemand gaat dat daare kopen hooor

Antwoorden (2)

Nee dat is daar verboden.

Er is daar nogal heisa geweest over de negatieve gezondheidseffecten van inhalatie van het gas en toen is het in 2013 verboden. Je kunt een boete tot € 18.000 krijgen als je het verkoopt.

NB: in het Spaans heet het "gas de la risa" dus letterlijk lachgas. Officiële naam: óxido nitroso
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord! Is het in griekenland en bulgarije ook verboden? Of heb je daar geen weet van?
Poet
9 jaar geleden
Precies de twee landen waar ik het niet van weet ;-)
En ik ken die talen onvoldoende om hun wetgeving zinvol op te googelen
Lachgas wordt in veel Europese landen als een "drug" gezien en mag daarom niet in het openbaar aangeboden worden.
Lachgas is in feite ook een medicinaal hulpmiddel wat gebruikt wordt om een lichte narcose (=ongevoeligheid) op te wekken bij patiënten waarop een lichte chirurgische ingreep moet worden gedaan.

In de eerste wereldoorlog werd lachgas veelvuldig gebruikt om zwaargewonde soldaten enigszins tijdelijk uit hun lijden te helpen.

Dus als je geruime tijd in een Spaanse gevangenis wilt zitten en een hoop juridische ellende op de koop toe neemt dan, Go for it and sell as much as you can!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag niet naar random informatie over lachgas..
Ik vraag of het is toegestaan in bovengenoemde landen!