Als klant of als winkel?
Als klant zijn er geen kosten, als een website dat vraagt zou ik naar een andere gaan.
Als winkel zijn er wel kosten, zie bron.
AWM
15 jaar geleden
Ook als klant kunnen er kosten zijn.
Wanneer ik eten laat thuisbezorgen en betaal met ideal, dan wordt er soms een toeslag in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Dat meldde ik al. Maar ik vertelde ook dat ik dan op zoek zou gaan naar een andere winkel. Net zoals winkels die geld vragen voor pinnen. Zou verboden moeten worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja maar soms heb ik die paar centjes er wel voor over hoor, als ze het dan maar komen bezorgen.
Luxe kost nu eenmaal af en toe wat extra en het scheelt mij een wandelingetje naar de pinautomaat.
;-) Het is inderdaad belachelijk dat je in sommige winkels extra moet betalen om te pinnen onder een bepaald bedrag.
Ik begrijp best dat er kosten aan verbonden zijn, maar anderzijds worden we continue geindoctrineerd om electronisch te betalen zodat de winkel zo weinig mogelijk cash geld in de kassa hebben (overval-gevoeligheid).
Dat spreekt elkaar een beetje tegen.
Dat kan per webwinkel verschillen. De webwinkel moet een iDeal overeenkomst sluiten met een bank, hier zit redelijk wat verschil in. Ook het aantal transacties per jaar kan de prijs beinvloeden, dus webwinkels met weinig transacties betalen dan meer kosten aan de bank. Het is de vrije keuze van de webwinkel om deze kosten al dan niet apart door te berekenen, of in de verkoopprijs te verwerken. Uiteindelijk betaal je de kosten als consument altijd natuurlijk :)