Is het mogelijk om een klein bedrag te lenen ?

Bij de rabobank kun je minimaal 500 lenen maar ik heb maar 100,- nodig

Als ik mijn ''in de min limiet'' ruimer maak kan ik dan gewoon 100,- pinnen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag dat even bij de bank na. Dat is toch handiger dan het hier te vragen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor "in de - staan betaal je heel veel rente!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vrouwe70, als ik een klein bedrag in de rood sta die ik binnen 1 maand weer oplos heb ik daarna dan nog last van die rentes?

Antwoorden (4)

Banken doen over het algemeen geen leningen van 100 euro. Je kunt wel je limiet verhogen, zodat je in de min gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe lang duurt het dat ik het limiet verhoog ?
ItisILeClerc
9 jaar geleden
we weten niet hoe lang het duurt voordat je dat doet
Volgens mij lenen banken vanaf een minimum van € 2500,- voor een persoonlijke lening. Heb dat onlangs via een paar vergelijkingssites bekeken. En een bedrag aanklikken onder de € 2500 lukte niet. Een bedrag van bv € 100 is voor banken niet interessant genoeg denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan gewoon bij je bank langs gaan en je krediet limiet laten verhogen.
Dat kan je vaak zelfs online aanvragen via internetbankieren.

Dan zullen ze willen weten wat je inkomen is, je moet een loonstrook mee sturen. Ze willen weten wat je vaste lasten van een woning (huur/hypotheek) zijn. En of je nog andere leningen hebt. Als je dat allemaal ingevuld hebt, gaat er een paar (5) dagen overheen en dan krijg je een brief thuis, die moet je ondertekenen en opsturen. Dan na nog eens 5 werkdagen is het rond.

Dan kan je dus gewoon pinnen en €100 rood staan. Enige voorwaarde is dat je eens in de 90 dagen in de plus staat, anders vervalt het krediet limiet weer.

De rente (debetrente) is inderdaad hoog, en werkt niet zoals bij een creditcard, binnen 21 dagen aflossen. Maar het word geloof ik verrekend met het bedrag dat je rood staat en het bedrag dat je in de plus staat.