Landen waar je geen vermogensbelasting betaalt:
Denemarken afgeschaft 1995
Duitsland afgeschaft 1997
Finland afgeschaft 2006
Ierland afgeschaft 1974
Italië afgeschaft 1992
Luxemburg afgeschaft 2006
Oostenrijk afgeschaft 1994
Spanje afgeschaft 2008
Zweden afgeschaft 2007

Toegevoegd na 58 seconden:
België heeft heeft ook geen vermogensbelasting. Vóór 2001 was dit een reden voor vermogende Nederlanders om hun fiscale woonplaats van Nederland naar België te verplaatsen. Hiermee kon de heffing van Nederlandse vermogensbelasting voorkomen worden. Mits de woonplaats daadwerkelijk naar België verplaatst werd, was er in zo'n geval overigens geen sprake van belastingfraude.

Toegevoegd na 11 minuten:
Daarnaast kennen bijvoorbeeld Hong Kong, Singapore, Dubai, Bermuda en Monaco geen vermogensbelasting. Monaco kent echter wel een vermogenswinstbelasting.
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Na 2001 moest je in België gaan WONEN. Dat is voor 1,2% belasting voor veel mensen niet de moeite waard.
Cryofiel
9 jaar geleden
@Allenamen, ik heb over de afgelopen vijf jaar een rendement van gemiddeld ruim 20% per jaar uit mijn vermogen gehaald. Iedereen is nog steeds bang omdat in 2008 de beurs ongeveer 35% zakte. Niemand weet meer dat vorig jaar de beurs ongeveer 33% steeg. Psychologie is en blijft een verbazend fenomeen.
fisbel
9 jaar geleden
De grote banken hebben geen groenbeleggingen op dit moment. Maar de Triodosbank en de ASN-bank hebben die nog steeds. Er is 1,9% fiscaal voordeel. Daarnaast is er weinig risico. met een enkel procent rendement per jaar. Totaal is zo een 4% rendement te realiseren.
http://www.triodos.nl/nl/particulieren/beleggen/
http://www.asnbank.nl/particulier/beleggen/beleggingsfondsen/asn-groenprojectenfonds.html