Welke energiemaatschappij kan ik het best nemen in 2015?

Over 2 maanden loopt mijn energiecontract af bij Essent. Ik betaal elke maand een voorschot bedrag van 103 euro. Mijn verbruik is:

-Meter : Enkele meter,
-Elektriciteitsverbruik : 2950,
-Gasverbruik : 1020

Bij de verbruikersoverzicht zie ik wat ik daadwerkelijk verbruikt. Aan het grafiekje te zien, verbruik ik niet veel. Ik woon alleen en werk overdag, dus ben niet veel thuis.

Nu weet ik dat wanneer je blijft, je meer gaat betalen. Ik wil dus veranderen van energiemaatschappij. Wat ik heel belangrijk vindt, is een energiemaatschappij wat heel betrouwbaar is. Dus geen gedoe met bijkomende kosten of een jaarafrekening wat niet klopt. Kijk, je kan wel zo goedkoop mogelijk gaan zoeken, maar ik lees hartstikke slechte ervaringen.
Tuurlijk wil ik niet duur gaan betalen, maar betrouwbaarheid staat op de 1e plaats. Soms kan je denk ik iets meer gaan betalen voor goede service, dan goedkoop en slechte service.

Ik woon bijna 1 jaar op mijn zelf, dus het is allemaal nog nieuw voor mij. Op site's zoals gaslicht.com of easyswitch.nl wordt ik geen haar beter. Ik weet dat je daarop kan gaan zoeken naar de goedkoopste.

Op energieleveranciers.nl kan je ervaringen bekijken van energieleveranciers. Wat mij opvalt, is dat ik alleen maar slechte ervaringen lees.

Ik zit te denken om over te stappen naar Nuon. Iemand die weet of ik daar verstandig aan doet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Er zijn van die inkoop-collectieven via de Consumentenbond, vereniging eigen huis etc. Googel eens op Energie+ collectief en je vindt wel wat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanaf half november zijn de prijzen bekend van alla energiemaatschappijen voor 2015 en kun je goed gaan vergelijken welke de voordeligste is tegen de gunstigste voorwaarden. Je moet er wel even de tijd voor nemen maar verder dan de 10 goedkoopste hoef je niet te gaan. De zorgverzekering vergelijkingssites zijn ook al in aantocht...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt bij verschillende vergelijkingssites je verbruik invullen. Ik zou het gaan vergelijken en een contract kiezen van 1, 2 of 3 jaar. Ik ben zelf ook net geswitched.
Ik zou wel even verschillende sites gaan raadplegen. Als het goed is, moeten dezelfde energie-aanbieders aangeboden worden. Dan gewoon de goedkoopste kiezen.
suc6 Bronnen:
- www.energievergelijken.nl

Het beste antwoord

Op vergelijking sites kun je je gegevens invoeren en zie je welke het goedkoopste is Meestal krijg je als nieuwe klant een 1 malige korting Ik verander ieder jaar via Gaslicht.com Er zijn meerdere energie vergelijkingsites
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
duidelijk

Andere antwoorden (1)

Nuon raad ik je af. ik ben een jaar met hun in zee gegaan via een verkoper aan de dreur. mooie praatjes en later kwamen er nog maandelijks transport kosten en huurkosten bij. zit nu bij greenchoice alles op èèn rekening en zelf gemakkelijk 't maandtarief bij te stellen. (maar er zullen best wel meer goeden zijn maar Nuon niet)