Hoe krijg ik bij google maps zo'n vierkantje met mijn bedrijfsnaam erbij?

Ik heb al een account bij google aangemaakt en mijn bedrijf geregistreerd maar als ik bij google maps inzoom krijg ik geen geel vierkantje met mijn bedrijfsnaam erbij (zie plaatje)... kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Met bedrijfsnamen weet ik het niet.

Maar ik heb heel veel foto's opgestuurd, via Panoramio.com en die moet je dan een plaatsaanduiding meegeven.
Dan kan het nog wel maanden duren voordat je ze in Google maps te zien krijgt.
Blijkbaar wordt alles gecontroleerd en niet zo heel vaak bijgewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, dit kun je niet zelf toevoegen. Google verzamelt uit diverse bronnen (bijv. KvK, Gouden Gids) welke bedrijven er allemaal zijn. Omdat het erg onoverzichtelijk zou worden als *elk* bedrijf zou worden weergegeven, maakt Google een selectie: via een (voor ons onbekend) algoritme wordt bepaald welke bedrijven er wel of geen vierkantje krijgen.

Je vraag is vaker gesteld op de forums van Google Maps. Een medewerker van Google zegt daar dat het enige dat je zelf kunt doen is ervoor zorgen dat je bedrijf goed staat geregistreerd bij het Google Bedrijfscentrum. Als je dat al hebt gedaan, kun je alleen nog maar afwachten.