Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe ik in nederland aan een prepaid creditkaart kom?

ik wil er geld op storten om er dan mee te betalen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Waarom prepaid. Als je een gewone betaalkaart hebt, en je rekent automatisch af elke maand, dan kost het JOU niets, alleen de winkelier. Neem bij voorkeur een Visa kaart, want die is het goedkoopste. Prepaid zijn eigenlijk debitkaarten, d.w.z. kaarten die je maandelijks moet afrekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen krijgt zomaar een Visa card. Bijvoorbeeld zonder vast inkomen of bij te laag inkomen krijg je hem niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want dan kan je niets uitgeven en terugbetalen..
Op de Visa-card kun je gewoon geld storten. De card heeft gewoon een rekeningnummer.
Misschien misschien geldt dat voor andere creditcards ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zie echter het voordeel niet. Je krijgt er geen rente over en als je je rekening iedere keer netjes betaald betaal je geen rente over het verschuldigde bedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen krijgt zomaar een Visa card. Bijvoorbeeld zonder vast inkomen of bij te laag inkomen krijg je hem niet. Bovendien is er een risico bij vermissing / diefstal / internet fraude totdat je de diefstal / vermissing / fraude opmerkt. Bij een pre- paid card kan je dat risico minimaal houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, duidelijk. Ik werd gebeld door Visa of ik een kaart wilde, terwijl ik er qua inkomen toen helemaal niet zo rooskleurig voorstond.
Bij diefstal/vermissing moet je hem natuurlijk gelijk laten blokkeren. Fraude is wel een probleem als je hem zonder pincode/handtekening gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, je plusje terug wat ik je nog was verschuldigd. Iedere credit card kan als debitcard werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dank je wel Ineke.
Je hebt een chipknip waar je geld op kunt storten. Volgens mij zit deze op de meeste betaalpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prepaid credit cards hebben geen kredietrisico omdat ze voorafbetaald zijn. Hierdoor kan iedereen een prepaid credit card aanvragen ongeacht hun kredietwaardigheid. Een prepaid credit card biedt de kaarthouder het gemak om de uitgaven onder controle te houden. Met een prepaid credit card kan men immers geen schulden maken. Opladen credit card kan via gratis overschrijving.

Klik op de link.
Daar staat weer een link om hem aan te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna iedere bank geeft ook creditcards uit. Als je daar geld op stort, heb je een debitcard en kan je er overal ter wereld mee betalen zonder in het rood te staan.

Maar met je gewone bankpasje kan je ook een wereldtoepassing aanvragen. Cirrus, maestro, mastercard, allemaal van die bedrijven die het ondersteunen. Vraag het gewoon aan je bank. Je hoeft echt geen groot inkomen te hebben voor een creditcard. Een card met een crediet van E 1500 heb je zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een goedkope en vooral goede oplossing wil hebben, zou ik voor neteller kiezen.

https://www.neteller.com/home/index.jsf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding