Moet ik lesgeld betalen op vavo als ik vorig jaar uitbesteed was?

Ik ben vorig jaar maart 18 geworden en hoefde toen geen lesgeld te betalen voor mijn vmbo opleiding aan het vavo, nu volg ik de havo opleiding. Moet ik nu wel lesgeld betalen, of loopt mijn uitbesteding door?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

U betaalt lesgeld als u op 1 augustus van het cursusjaar 18 jaar of ouder bent en een voltijd opleiding in het volwassenenonderwijs (vavo) volgt.

U betaalt cursusgeld als u een deeltijd opleiding in het volwassenenonderwijs (minder dan 850 lesuren per jaar) volgt. En u bent 18 jaar of ouder. De hoogte hiervan wordt vastgelegd in de onderwijsovereenkomst.

Onder de 18 jaar is het onderwijs aan het vavo gratis.
Het is misschien mogelijk een tegemoetkoming scholieren te krijgen. Of u kunt de studiekosten van de belasting aftrekken. Lees voor de mogelijkheden voor een vergoeding de link in bron 2.
fisbel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hoefde geen lesgeld te betalen doordat je 17 was toen je aan de opleiding begon. Nu je 18 bent en je begint aan een nieuwe opleiding moet je wel lesgeld betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan zou je toch verwachten dat ik dat zou moeten regelen via duo zoals dat staat aangegeven, maar dit is niet het geval..