Hoeveel belasting moet je als 16-jarige betalen met een BBL-opleiding?

Ik ga komende week starten met een BBL opleiding.
Mijn bruto salaris zal +/- €437,00 zijn per vier weken.
Ik kan echter nergens op internet vinden hoeveel daarvan naar de belastingdienst zal gaan.

Krijg ik vrijstelling of korting omdat ik nog maar 16 ben, als je daarbij in je achterhoofd houdt dat het ook maar het minimumloon is?
Ik werk ongeveer 30 uur per 4 weken.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 5 minuten:
(Ik bedoelde 30 uur per week, sorry!)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
Vul wel zo'n loonheffingskorting formulier in.
Volgens mij betsal je niks omdat je te weinig verdiend

Antwoorden (2)

Volgens de bruto-nettoberekening op Loonwijzer.nl wordt geen loonheffing ingehouden bij dit brutosalaris, onder voorwaarde dat "ja" is ingevuld op het formulier voor de loonheffingskorting. Leeftijd heeft er niets mee van doen, het salaris uiteraard wel.

Leeftijd speelt geen rol
Computoon
9 jaar geleden
Het belastingvrije inkomen ligt rond de € 6.200 per jaar. Dat ga je niet bereiken met dit salaris dus je hoeft geen belasting te betalen.