ik ben getrouwd, op mijn loonstrook staat ongehuwd. heeft dit gevolgen voor mijn inkomen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn werkgever weet dat ik getrouwd ben

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Geen gevolg. Die tijd is al jaren voorbij. Maar het is handig als personeelszaken het weet, bijv. voor noodgevallen.

Toegevoegd na 9 uur:
Door het intypen van "verplichte gegevens loonstrook" komen de gegevens in beeld die volgens het handboek voor de loonheffingen verplicht op een loonstrook moeten staan. Dat zijn er nogal wat maar de burgerlijke staat is geen verplicht gegeven.

Het is wel een gegeven dat in het personeelsdossier moet worden vastgelegd, wat normaliter gebeurt bij aanname. Maar uiteraard kan deze tussentijds wijzigen.
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk heeft dit niet veel gevolgen maar ik zou het toch even melden voor toekomstige fouten

Toegevoegd na 16 minuten:
Dan zou ik het nogsteeds laten veranderen als er bijvoorbeeld een andere werkgever komt