Moe(s)t je de compensatie eigen risico via het CAK opgeven (voorgaande jaren) bij de uitkerende instantie / extra inkomsten?

Dit jaar gaat dat niet meer via het CAK, maar in mijn geval via de gemeente en heb ik er voorgaande jaren nooit bij stil gestaan deze 'terugstorting' op te geven als -extra- inkomsten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

U heeft er niet bij stilgestaan om de CER (compensatie eigen risico) op te geven bij uw inkomen. Dat is maar goed ook. De compensatie is zoals het woord zegt een compensatie. Het wordt niet toegerekend tot het inkomen. Hetzelfde geldt voor de algemene tegemoetkoming.

Voor het jaar 2014 zijn de CER en de algemene tegemoetkoming overigens afgeschaft.
N.B: het kan wel zijn dat er nog een vergoeding of tegemoetkoming in 2014 volgt. Maar dit betreft dan het jaar 2013 (of eerder jaar)
fisbel