Over de salarissen:
Over het algemeen zijn de minimum uurlonen, en ook de salarissen over het algemeen, lager. In 2013 waren de minimum uurlonen voor werknemers van 21 jaar en ouder ouder op Bonaire, Sint Eustatius en Saba respectievelijk USD 4,55 (€3,34) , USD 4,89 (€3,58) en USD 4,61 (€3,38). In Nederland is het minimumloon voor een € 6,25 (bij een 40-urige werkweek)

Toegevoegd na 13 minuten:
In het Caribische deel van Nederland kent men de Cessantiawet. Een uitkering waar je recht op hebt als je buiten je eigen schuld werkloos wordt. De hoogte hiervan is afhankelijk van de lengte van de dienstbetrekking in dienstjaren:

- Voor het eerste t/m het tiende volle dienstjaar > één weekloon per dienstjaar.
- Voor het elfde t/m het twintigste volle dienstjaar > één en één kwart ( 1 ¼ ) weekloon per dienstjaar.
- Voor alle dienstjaren boven de eerste twintig volle dienstjaren > twee weeklonen per dienstjaar.

Of dit meer of minder is dan in Nederland hangt dus af van het aantal dienstjaren.