Vraag: ik wil een jaarcontract opzeggen. Loopt van 1 -08-2013 tot 1-08-2014. Per 03-06-2014 opgezegd . Eindigt het per 1-08-2014 of ook per 1-07-2014?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jouw werkgever op zijn strepen gaat staan zou hij jou tot 01-08-2014 aan je contract kunnen houden. (Er van uit gaande dat je per maand betaald wordt). De regel is nl. één maand uitwerken + de lopende maand af maken.
jc54
9 jaar geleden
Je hebt niet vermeld of het om een arbeidsovereenkomst gaat of om een andersoortig contract voor bepaalde tijd.

Arbeidsovereenkomst: een tijdelijk contract is in principe niet tussentijds opzegbaar. Die mogelijkheid bestaat alleen als deze in de arbeidsovereenkomst is genoemd. Dan geldt: '1 maand opzegtermijn einde maand' (tenzij een langere opzegtermijn is overeengekomen). Als je op 03-06-2014 de overeenkomst opzegt eindigt deze daarom op 31-07-2014. (Juni was al begonnen en opzegging geldt tegen het einde van de kalendermaand.)
Als de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging niet in de arbeidsovereenkomst staat, kun je alleen weg met wederzijds goedvinden. Gaat de werkgever er niet mee akkoord en zeg je in zo'n geval toch op, dan word je schadeplichtig.

Andere overeenkomst voor bepaalde tijd (bijv. sportschoolabonnement voor het eerste jaar: niet tussentijds opzegbaar. Als de leverancier uit serviceoverweging die mogelijkheid toch biedt, dan kan hij kosten daarvoor in rekening brengen. Nadat de eerste overeenkomst verstreken is en omgezet is in een overeenkomst voor onbepaalde tijd kun je altijd opzeggen met een maand opzegtermijn.
Computoon