Ik ben mijn pinpas kwijt, ik wil hem laten blokkeren bij de bank, is er dan nog een grote vervolgprocedure?

Ben ik mijn geld kwijt, krijg ik een nieuwe en klaar? Hoelang gaat het duren en gaat het me geld kosten?

Ook handig, ik ben vrij jong, komen mijn ouders het te weten. Mijn rekening is op een of andere manier gekoppeld aan die van m'n ouders.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, je bent gedekt vanaf het moment dat je de pas hebt laten blokkeren, telefonisch een nieuwe aanvragen en binnen 3 werkdagen ligt er een nieuwe voor je klaar die je kunt activeren in elke pinautomaat met je oude pincode. bij de ABN kost een nieuwe pas 7,50 euro...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de ING gaat de procedure ongeveer het zelfde, je kan je pas 24/7 telefonisch laten blokkeren, vervolgens wordt er 7,50 van de desbetreffende rekening van de pas afgehaald en wordt er een nieuwe pas gemaakt met de zelfde code, deze krijg je binnen 5 werkdagen binnen per envelop. En of je ouders het te weten komen, ik weet het niet, bij mij kreeg ik een nieuwe pas opgestuurd en als ik het niet had verteld waren ze er ook niet achter gekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het bij de ING gehad dat het best wel lang duurde. Maar doorgaans mag je verwachten dat je de pas binnen 5 werkdagen ontvangt. Kosten zijn idd € 7,50 .
Kijk anders op ING.nl
Anders melden bij Klantenaervice: ze kunnen het hele traject vanaf aanvraag volgen
Je kunt gewoon de bank bellen en je identificeert jezelf aan de hand van een aantal vragen. Zorg er voor dat je zegt, dat je pas stuk is gegaan en dat je hem hebt weg gegooid.

Als je dat niet zo zegt denk de persoon wellicht dat jouw pasje is gestolen/ of dat je hem kwijt bent geraakt, dan duurt de vervanging's procedure een stuk langer. (heb ik aantal keer zelf ervaren, rabobank)

Want dan moet er eerst een brief komen met een nieuwe pincode, en dan zou je je pas 3 dagen na de ontvangen brief of langer moeten komen ophalen bij een vestiging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dit doet wordt je pas vaak niet geblokkeerd en kan je je geld kwijt raken.