Wat kan je doen als iemand pakketjes besteld op jouw adres?

Hallo,

Deze vraag ligt een klein beetje ingewikkeld maar het is ongeveer een jaar geleden begonnen. Mijn vriend en ik ontvingen steeds brieven op iemand anders naam die hier niet woont, in de eerste instantie deden we er niets mee tot het brieven werden van incasso bureau's, het bleken rekeningen te zijn van o.a. Wehkamp en Klarna, steeds belde mijn vriend de bedrijven op en werd het afgedaan als "genoteerd" en zouden wij de brieven niet meer krijgen maar de brieven bleven komen. De pakketjes zijn overigens nooit bij ons afgeleverd en wij hebben dus geen idee waar het vandaan komt. Na nog een aantal telefoontjes is het een tijdje stil geweest maar nu ontvingen wij laatst weer een rekening van een incassobureau voor de Wehkamp, dit is een nieuw bedrag en dus een nieuwe rekening.

Wat kunnen wij doen om er achter te komen wie dit is en hoe kunnen wij ervoor zorgen dat het ophoudt? Wij zijn bang dat er vroeg of laat problemen ontstaan en er een deurwaarder aan de deur staat.

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K
Amadea
9 jaar geleden
Hoe kan jullie adres nou gebruikt zijn terwijl de pakketjes niét bij jullie bezorgd zijn? Misschien zelfde adres in een andere plaats? Ik zou contact opnemen met Wehkamp, hen vragen na te gaan aan wie op welk adres het artikel nou werkelijk toegezonden was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoihoi! Dat vragen wij ons dus ook af! Na het nog eens goed bekijken van alle brieven die wij bewaard hebben is nu duidelijk dat het gaat om Wehkamp, Zalando en Nelly. Waarschijnlijk is het afleveradres anders geweest dan waar de rekeningen naartoe komen. De naam is ook nergens te vinden helaas. Wehkamp gaf toen verder geen informatie, vandaar ook de vraag wat wij kunnen doen...
ItisILeClerc
9 jaar geleden
het lijkt duidelijk dat het afleveradres afwijkt van het rekeningadres
en op het afleveradres zijn de daders waarschijnlijk al gevlogen
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Of ze sturen het naar een pakjegemak locatie.
Zo heb ik laatst ook een pakje besteld bij Bonprix, ik stond ineens genoteerd als wanbetaler. Dus ik heb een pakje besteld op een andere naam, op een ander adres en laten afleveren op het postkantoor. Met als betaal optie acceptgiro. Toen ik het ging afhalen was ik mijn legitimatie vergeten. Ik had mijn portemonnee nog thuis liggen. Ik kreeg het pakket gewoon mee!
Even ter zijde, ik heb de acceptgiro gewoon betaald. Maar ik had er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen. En dan had meneer X een probleem gehad, niet ik.

Antwoorden (2)

De rekeningen staan op een andere naam.?, dan kunt u mijn inziens er niet voor aangeslagen worden. Deurwaarder werkt met naam van gezochte persoon.!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je in een huurhuis woont.

Ik heb dat probleem ook eens gehad. Kans is groot dat dat bij jou ook het geval is. Het bleek dat er nog een vroegere bewoner op mijn adres stond ingeschreven in het bevolkingsregister. Dat was niet de oude huurder, maar een (zwervende) zoon daarvan. Die had zich nooit uitgeschreven.
Ga naar het bevolkingsregister en leg het probleem uit. Dan starten zij een onderzoek naar die persoon. Als deze persoon niet reageert, of niet gevonden wordt, zal hij na een bepaalde tijd toch uitgeschreven worden op jouw adres. Je bent in ieder geval niet aansprakelijk voor zijn post.