gastouderbureau betaald niet uit kan ik hier werk van maken?

Ik heb van september 2013 tot januari 257 uren op een kindje gepast. Hiervoor liep een aanvraag kinderopvantoeslag via het gastouderbureau. Door een fout van het bureau heeft de vraagouder tot op heden nog geen toeslag ontvangen. Echter ik dus ook nog geen uitbetaling van het bureau.

Moet ik nu wachten op de uitbetaling van de belasting aan de vraagouder zodat de vraagouder het kan overmaken naar het bureau en het bureau naar mij? Of kan ik het bureau benaderen of ze het kunnen voorschieten ivm hun een fout hebben gemaakt en ik het geld wel kan gebruiken? Het blijft bij het bureau namelijk niet bij 1 fout.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Jij hebt voor het gastouderbureau gewerkt. Zij moeten jou uitbetalen. Hoe, waar en wanneer zij hun geld ergens terughalen is hun probleem, niet het jouwe.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als dat zo is zou ik dus een advocaat kunnen benaderen of hij een brief wil toesturen met verzoek tot uitbetaling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, jc54, dat is nog maar de vraag, hoor. Dat ligt volledig aan de overeenkomst die gesloten is. Ik heb met mijn gastouder een overeenkomst en ben verantwoordelijk voor de betaling aan de gastouder. Als ik de rekening niet betaal, hoeft het gastouderbureau dat niet te doen. Deze vervult een kassiersfunctie. Ik zou dus, als ik gast98054 was, eerst maar eens het contract met de vraagouders en het contract met het gastouderbureau nakijken. Daarom staat vermeld wie uitbetaalt. Sorry, een minnetje (maar wel een gemotiveerde :) )