Hoe kun je een aanbieding ( 3 voor 2 ) op een eenvoudige manier vergelijken met een aanbieding ( 2e artikel 50% korting) ?

Het gaat hier om een aanbieding in een winkel ( de Tuinen) . Vorige maand was het artikel dat ik wilde kopen 3 voor 2 : drie meenemen , twee betalen. Deze week is het artikel ook in de aanbieding. Nu is het 2 e artikel 50 % korting.
Heeft iemand een snelle methode bij de hand om uit te rekenen welke aanbieding het voordeligst is . Kan ik beter wachten totdat de aanbieding 3 voor 2 terug is of moet ik deze week mijn slag slaan ( 2e artikel 50 % korting) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.5K

Het beste antwoord

* Altijd eerst kijken of je het sowieso nodig hebt!
* en daarna een rekensommetje
Tweede gratis: 2 stuks voor 50% korting
Derde gratis: 3 stuks voor 33% korting
Tweede voor de helft: 2 stuks voor 25% korting
* en vergelijken met producten die je hetzelfde geven, maar bijvoorbeeld een ander merkje hebben (zwitsal babydoekjes in een goede actie zijn altijd nog duurder dan de reclamedoekjes van het kruidvat of de gewone van de action).

Winkels hopen je zoveel mogelijk te laten denken dat je het NU nodig hebt en niet kunt laten lopen..

Veel producten blijven lang goed, zoals shampoo enzo. Als je geen 'normale' kastruimte hebt, kun je het ook op minder logische plekken bewaren, zoals achter de handdoeken, bovenop (keuken-)kastjes, achter losse plinten van het keukenblok..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord. Ik ben idd een beetje een "hamsteraar" . Maar kritisch kijken wat je nodig hebt +

Andere antwoorden (6)

Deze week je slag slaan. 2e voor 50% korting is procentueel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Hoe kom je daar bij?
Product is 10 euro: 3 voor 2 is dus de waarde van 30 euro voor 20 euro, gemiddelde prijs per product: €6,65

Tweede artikel halve prijs is de waarde van 20 euro voor 15 euro, gemiddelde prijs per product: €7,50

Eerste aanbieding is dus goedkoper

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt het ook zo zien: bij 3 voor 2 krijg je een derde korting, bij 2e halve prijs krijg je per 4 een product gratis dus een kwart korting. Een derde korting is meer dan een kwart korting: bij 3 voor 2 ben je goedkoper uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK ! Ik kan lekker thuis blijven zitten dus . De 3 voor 2 aanbieding komt vast wel terug. In de Tuinen hebben ze altijd aanbiedingen van hun eigen spullen. +
ligt eraan hoeveel je er eigenlijk moet hebben heb je er 2 nodig is 50% korting beter heb je er 3 nodig kun je beter 3 voor de prijs van 2.
want als je er maar 2 nogig hebt heb je die ene voor niks gekocht dus een onnodige uitgaven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha het is een produkt dat ik iedere dag gebruik dus ik wil graag een voorraadje kopen . Maar prima die overweging dat ik niet meer moet komen dan ik nodig heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zeggen vaak het is in de reclame terwijl ze het niet nodig hebben dus kost het meer. want je hebt het niet nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima zou de tuinen daarom altijd aanbiedingen hebben ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga lekker naar de Hornbach, die doen nooit aan aanbiedingen, die hebben altijd een retestrakke prijs.
Het is wel een klein stukje rekenen. Maar voor mij werkt het volgende:

2e artikel 50% korting.
Dus je betaalt voor 2 producten 1 * 100% en 1 * 50% dat is in totaal 150% van de prijs, gedeeld door 2 producten.
75% van de normale prijs per product.

3 voor de prijs van 2.
Dan betaal je voor 3 producten 200% van de prijs. 200% gedeeld door 3 producten is ongeveer 66%

Dus 3 voor de prijs van 2 is goedkoper. MAAR dan moet je er wel 3 nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd heeft de eerste een totale korting van 33%, en de tweede maar 25%. Als je er 3 kunt gebruiken, voor de eerste gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop er nu een paar, en als de oude aanbieding terug is, dan een boel!

Wel in de koelkast bewaren!