ik wil een ander curator, wat moet ik daarvoor doen?

Ik sta onder curatele. Ik krijg van mijn curator wekelijks op maandag leefgeld gestort op zijn girorekening. Ik kan niet rood staan op deze rekening. Op maandag 17 maart staat er geen geld op mijn rekening. Ik belt de curator, maar deze is niet bereikbaar. Pas na 8 dagen krijg ik de curator te pakken. Deze zegt dat er een foutje is gemaakt met de automatische betalingen en dat hij ervoor zal zorgen dat het geld (inmiddels van twee weken) onmiddellijk wordt overgemaakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat is heel vervelend maar je krijgt daardoor geen andere curator.

Antwoorden (1)

Je kan dit aanvragen bij de rechtbank.

"Uw bewindvoerder wordt aangesteld en ook weer ontheven van zijn of haar taak door de rechtbank. Als u niet tevreden bent over uw bewindvoerder dan kunt u bij de rechtbank om een andere bewindvoerder of om ontheffing van uw bewindvoerder vragen. U kunt zelf uw voorkeur voor een andere bewindvoerder opgeven. Indien uw bewindvoerder door de rechtbank wordt ontheven en er wordt geen andere bewindvoerder aangesteld, betekent dit voor u dat u niet meer onder beschermingsbewind staat. De rechtbank waar uw woonplaats onder valt, is het aanspreekpunt in geval van een ontheffing van uw bewindvoerder of verzoek om een andere bewindvoerder. U kunt gevraagd worden om naar de rechtbank te komen. Soms worden aanvragen schriftelijk afgehandeld. Wanneer u naar de rechtbank gaat, is het handig om een vertrouwenspersoon mee te nemen."

Dit stukje gaat over een bewindvoerder, dat is natuurlijk geen curator, maar ook voor een curator geld dezelfde procedure.