Heb ik recht op een uitkering?

Ik heb reeds mijn niveau 2 diploma gehaald en moet nu financieel rond zien te komen. Van studiefinanciering gaat het niet omdat ik t/m Augustus geen opleiding geniet. Dit mede doordat mijn vorig maar ander halfjaar duurde, en ik hierdoor dus nu al klaar ben, ipv rond de zomer vakantie.

Welke uitkering kan ik aanvragen om rond te komen? Of moet ik het mezelf nu gaan uitzoeken omdat ik geen recht heb op een uitkering?

Mijn moeder gaat met haar vriend samenwonen en dit is ook de reden waarom ik niet tijdelijk thuis kan blijven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een studiefinanciering heb je meestal geen recht op een uitkering. Ook de hoogte zal dan toch nooit zoveel zijn omdat je nu nog wel thuis woont.

alle scholieren werken toch juist in de zomervakantie? Waarom zoek je geen baantje erbij, desnoods parttime. Dan kom je er echt wel van rond hoor!