Kan ik in loondienst zijn bij een bedrijf en daarnaast als zzper werkzaamheden voor datzelfde bedrijf doen ?

In achtnemende dat ik als ZZPer meerdere werkgevers heb en een VAR verklaring heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

nou, bij het invullen van de VAR heb je wellicht wel aangegeven dat je niet dergelijke werkzaamheden ook uitvoert in loondienst bij hetzelfde bedrijf. dat is 1 van de hokjes die je moet aankruisen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval niet dezelfde soort werkzaamheden. Want er is sprake van onder meer een gezagsverhouding (dus loondienst) of geen gezagsverhouding (VAR-WUO). In de VAR staat voor welk soort werk hij is afgegeven en de geldigheidsduur ervan. Als dit een VAR-WUO is, dan valt al het soortgelijk werk eronder. Wel kun je in overleg met deoopdrachtgever voor 'opting in' kiezen waarbij hij je verdiensten vrijwillig onder de loonheffing brengt en je daardoor minder tijd kwijt bent voor administratieve zaken. Maar daarmee word je geen werknemer en ben je dus niet in loondienst met alle bijbehorende rechten en plichten.
Computoon