ben ik verplicht het leasecontract van de vorige bewoners voor de cv ketel over te nemen?

De huidige bewoners hebben vorig jaar een (duur) leasecontract voor de cv ketel aangegaan. dat is door hen getekend voor de duur van 12 jaar.
Ik wil dit huis kopen. betekent dat dan dat ik ook aan datzelfde contract vast zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niets moet. Natuurlijk kunnen de oude bewoners wel besluiten jou het huis niet te verkopen als jij dat contract niet overneemt. Puur een kwestie van wat je overeenkomt dus.

Antwoorden (1)

Normaal hoort de CV bij de woning en koop je die erbij. Bij een leasecontract kan dat anders zijn. Soms is het zo dat een leasecontract niet zomaar op een andere naam gezet kan worden (zie bron). Soms is het wel mogelijk. Je zult dus eerst moeten weten met wie ze een contract hebben en of het over te nemen is. Ook is het handig als je weet wat er in het contract staat. In sommige contracten staat dat de bewoners hun best moeten doen om het contract over te laten gaan op de nieuwe bewoner, maar als jij niet wilt... Pas dan weet je of je er eventueel van af kunt of dat je een nieuw (goedkoper) contract kunt afsluiten of het moet overnemen.
Vaak is het wel mogelijk om zo'n contract af te kopen. Dit zou je dan kunnen compenseren in de koopprijs. Het is normaal toch ook zo, dat als er een hele oude CV in de woning zit, je ook een lagere prijs biedt omdat dit vervangen moet worden?
Heb je een aankoopmakelaar? Bespreek dit ook met hem, mogelijk heeft deze suggesties.