Ik ben vergeten mijn tennis abbonnement stop te zetten in november, en moet nu een nieuw jaar betalen. Kan ik hier iets tegen doen?

Ik zit in het buitenland al een paar maanden en ben vergeten in november mijn abbo stop te zetten bij de tennisvereniging. Ik heb ook geen herinnering of iets gekregen over het stopzetten. Dacht ook dat het eenmalig een jaar duurde. Maar nu moet ik dus nog een jaar betalen terwijl ik in het buitenland zit. Mag dat zomaar? Het wordt automatisch afgeschreven..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er ook van af of je ooit een overeenkomst getekend hebt waarin je akkoord gaat met de regels en/of statuten van de desbetreffende club . Als dat niet zo is , kunnen ze je niets maken als je niet betaald .
Poet
10 jaar geleden
Bel even de penningmeester en leg uit hoe het zo gekomen is en dat je -evident- ook geen enkel gebruik maakt van de faciliteiten. Grote kans dat die je het geld kwijtscheld / retourneert.

Het beste antwoord

Het gaat hier mijns inziens niet om een abonnement maar om het lidmaatschap van een vereniging. Daar zit je weer een jaar aan vast als je niet tijdig bedankt als lid, of de vereniging moet soepelere regels hanteren.

Toegevoegd na 4 minuten:
De regels over het opzeggen en stilzwijgend verlengen staan in de statuten van de desbetreffende vereniging. Die moet je dus raadplegen.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je. De wet Van Dam geldt inderdaad niet voor verenigingen

Andere antwoorden (1)

Hangt er ook van af of je ooit een overeenkomst getekend hebt waarin je akkoord gaat met de regels en/of statuten van de desbetreffende club . Als dat niet zo is , kunnen ze je niets maken als je niet betaald .