Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een rekening geldig als de vervaldatum verkeerd is?

Ik heb vorige week mijn jaarnota gekregen van elektriciteit, maar de vervaldatum is 1 februari 2013. Er staat ook dat het van mijn rekening wordt afgeschreven 28 januari 2013. Is er een kans dat ze me nu niets kunnen maken? En ik dus niets hoef te betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een vergissing in een rekening zorgt er niet voor dat je niet hoeft te betalen. Je hebt een dienst afgenomen, dus je moet gewoon betalen.
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Het is niet zo dat wanneer er een overduidelijke fout is gemaakt in een factuur dat je deze niet meer hoeft te betalen of dat hij ongeldig is. Zeker niet als het alleen de vervaldatum is. Wel is het verstandig om het aan te kaarten bij de leverancier. Mocht het zo zijn dat er wel iets verkeerd is aan de factuur, dan kom je daar nog op tijd achter. En mocht de incasso dan al gedaan zijn, dan zal deze verrekend worden met een eventuele nieuwe factuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding