Na betaling reageert iemand op Marktplaats niet, moet ik dit verdacht vinden?

Ik heb een iPod Touch 5G gekocht op Marktplaats, niet ongewoon laag maar wel redelijk.
Ik heb het geld in het weekend (zondag) overgemaakt, en ze zei dat ze de advertentie zou verwijderen als het geld erop staat, maar die advertentie staat er nog steeds op.
Het geld ging via dezelfde bank (ABN AMBRO) dus dan zou die er al lang op moeten staan.
Ze heeft sinds zondag niet meer gereageerd, ik heb al gevoelens dat ik opgelicht wordt.
Ben ik nu té snel van te mening dat ze een oplichter is? Ik ben bij een vorige aankoop ook opgelicht dus misschien speelt dat ook wel mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou best kunnen, ik vind het ook verdacht. Misschien kan deze site u verder helpen. Er staan aanwijzingen op van oplichters. http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/1888/1/Marktplaats-veilig-kopen-en-oplichters-herkennen-/Page1.html sterkte als het echt een oplichter is geweest.

Ik denk dat je een beetje voorbarig bent. Je hebt zondag geld overgemaakt. Dat wordt dus op zijn vroegst maandag afgehandeld. Meestal boekt de bank het pas na één of meer dagen bij de begunstigde bij. Dan trekken ze namelijk een paar dagen rente. Het kan dus dat de begunstigde de bijschrijving pas woensdag of donderdag krijgt. Dat het bij dezelfde bank is doet niet ter zake. Overschrijven naar een andere bank gaat niet per postkoets, en kan dus net zo snel/traag.

Mijn persoonlijke mening is dat er marge kan zijn van 3 a 4 dagen. Je kan niet verwachten dat mensen elke dag met jou bezig zijn. Mensen zijn vaak druk. Ze kiezen ervoor om bv twee keer per week met dit soort zaken bezig te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100