Het is traditie dat de opvolger van de koning(in) de andere kant opkijkt dan zijn/haar voorganger. Op die manier kijken ze elkaar als het ware aan. Willem-Alexaner kijkt naar rechts op de euromunten. Beatrix keek naar links op de euro- en guldenmunten. Juliana keek ook weer naar rechts.
bamibal
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
Oh, wat een grappige uitleg , dat wist ik niet :) Plusje. Nou ontwaakt alleen wel de cynicus in mij, die oppert dat het evengoed zou kunnen betekenen, dat ze van elkaar AF kijken ... maar zo zal het dan wel niet bedoeld zijn nee :)