Welke studiebeurzen bestaan er voor een HBO-student voor een half jaar stage in het buitenland?

Ik studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs en ik ga binnenkort op stage naar het buitenland. Ik heb gezocht naar een aantal beurzen maar de meeste beurzen zijn afhankelijk per stad (Amsterdam bijv.) of per opleiding. Iemand nog tips waar ik studiebeurzen kan vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Als je bij DUO aangeeft dat je tijdelijk naar het buitenland moet in het kader van je studie, kun je een hogere studiefinanciering krijgen, als je daar tenminste überhaupt nog recht op hebt. Vergeet ook je ov niet stop te zetten.
Mijn zoon kreeg tijdens zijn stage in Frankrijk vorig jaar zelfs huursubsidie van de Franse overheid.
Informeer dus bij DUO en steek ook je licht op bij medestudenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op wilweg.nl kun je informatie vinden over financiering van studie of stage in het buitenland. Er zijn verschillende beurzen die ook voor stage's in het buitenland zijn, zoals het Erasmusprogramme en tempus. Je kunt zien op welke manier je de beurs kunt aanvragen en wat de vereisten zijn.

Ook vind je daar links naar bijvoorbeeld de BeursOpener waarmee kunt zien welke beurzen specifiek op jouw situatie beschikbaar zijn.
Bronnen: