wordt inkomen uit pensioen van ex gekort op mijn bijstandsuitkering?

krijg dit jaar bijstand en volgend jaar pensioen van ex die enkele jaren ouder is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bijstand is bedoeld om op een bepaald minimum inkomen te hebben om te kunnen leven. Als je geen inkomsten hebt krijg je het gehele bedrag, heb je inkomsten uit andere bronnen zoals werk of pensioen dan wordt dat afgetrokken van je bijstand.
Krijg je bv 500 euro pensioen dan wordt dat afgetrokken van je bijstand. je moet het ook iedere maand doorgeven als je extra inkomen hebt
anneliez