is het verstandig/nodig om in een rechtspersoon ervoor te zorgen dat twee bestuursleden toegang hebben tot de bankrekening?

denk aan ziekte, wederzijdse controle

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het is niet wettelijk verplicht. Maar wel heel verstandig. Als hij/zij in een zwak moment of onder bedreiging onterecht geld opneemt kan het heel lang duren als er niet iemand meekijkt met de financien. En wat als hij/zij onder de tram komt? Dan kost het veel tijd en moeite voor de anderen weer bij de rekening kunnen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
andere reactie was ook goed, maar niet toegespitst op het geval

Andere antwoorden (1)

Zeker. Het kan ook zo worden geregeld dat een tweede (digitale) handtekening nodig is voor je geld KUNT overmaken. Bij grote bedrijven is dat vaak zo geregeld. Betaalbevoegdheid moet zo hoog mogelijk in de organisatie liggen.

Toegevoegd na 1 dag:
Zeker = zeker, het is zeer verstandig maar wettelijk verplicht is het niet.
Computoon