Waarom zou je een onbepaald tijd contract afsluiten?

Zo als de vraag al luid wil ik weten waarom je een onbepaald tijd contract af zou sluiten. Ik begrijp de 3x3 regel en dat je dus of na 3 keer of na 3 jaar (of beide) een bepaald tijd contract hebt afgesloten je daarna moet opstappen of dus een onbepaald tijd contract aangeboden moet krijgen. Maar waarom zou je iemand een onbepaald tijd contract aanbieden als je nog geen gebruik heb gemaakt van de bepaalde tijd contracten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je heel erg zeker bent, dat hij/zij de juiste persoon is voor de job, en hem of haar dat wilt laten zien. commitment vanuit werkgever voor die persoon voelt voor heel veel werknemers als een warm bad om in te stappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms komt het uit de onderhandeling. Als je een goede kandidaat hebt gevonden maar deze heeft nu bij een andere werkgever al een contract voor onbepaalde tijd dan kan het voor de werkgever noodzakelijk zijn om ook een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Anders gaat de werknemer er in arbeidszekerheid op achteruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat het de baan aantrekkelijker maakt. Als jij als werkzoekende kan kiezen tussen twee banen, waarvan 1 met een jaarcontract en 1 met een contract voor onbepaalde tijd is de kans groot dat je voor het contract voor onbepaalde tijd gaat. Waarschijnlijk zelfs als je daar een paar tientjes per maand minder zou verdienen.